Friday, August 26, 2011

#fact

assalamualaikum




sape yang baru baca xsampai 3 ayat dah stop n start baca tajuk in each picture je instead of the whole paragraph?


TAHNIAH
ANDA NORMAL


aku upload pic ni pon bukan nak bagtau all those fact #whocares duhhh tapi sebab aku tertanya- tanya tang mana nya yang fascinating fact tu? =.='

btw, gambar ni cantik!
at least they score one point :p


tapi aku setuju dgn one of those fact dekat atas ni which is



TONGUES DOESN'T HAVE ZONES FOR DIFFERENT TASTES



seriously dari zaman sekolah waktu first time aku belajar menda ni i was like
"eyy my tongue ni ada problem ke why i cant differentiate tastes based on its zone??"

dulu aku kecik2 x reti nak makan ubat pil.then my fren kata letak dekat lidah bahagian depan sbb kat situ sweet zone so xde rasa pahit. i try then jerit "tipuuuuuuuuuuuu apesal pahit jugaaaakkk"


kesian budak2 kena tipu dgn zone bagai2 ni lepastu kena hafal which i found out those zones susah gila kot aku nak hafal dulu2 sbb asyik tertukar je sweet dgn bitter, salty and sour n etc.
maybe sebab otak aku dah bagi signal "ni fakta tipu..jangan hafal!!"


duhh. mmg x laa. dah dasar malas nak menghafal mengaku je laaa
=.='


and nampaknya aku ni bukan omong kosong aja dehh. aku dah buat bebrapa research n hasilnya memberangsangkan. so korang bole percaya dengan kata- kata aku ni. ececeyy

ok bai cau cin cauuu

assalamualaikum


No comments: